Wednesday, June 18, 2014

Golek


Medal? Lontar peluru dapat nombor dua. Wakaka. Tak sangka? Aku lagi la tak sangka. huahahahaha.
Aku join tak expect pun nak menang. Rezeki ja ni. Tuhan bagi-- Allah bagi. Alhamdulillah~

Ayaq? Roti pun ada tapi tengah digest dalam perut. Cikgu bagi sebab join perhimpunan unit beruniform harini~ mc eh? haha. Yay aku suka makanan (of course minuman is included) :3

Benda comel bersampul tu.. hadiah quiz Hari Koperasi. Yay~ BEST GILA okeh Hari Koperasi harini. Lagi-lagi yang part burung merpati dan dikir. Best gila best gila best gila. Tahniah pihak koperasi. I lebiuuuuuu <3 

okay. Tajuk harini:
GOLEK

Takde pepela cuma nak tulis buat kenang-kenangan aku masa zaman persekolahan xD hehe mana nak dapat lagi kan? Kalau aku tak tulis mesti esok dah lupa da~

Tadi aku lari 400m :v Aku nak potong orang ni senanye tapi takdapat. Power ah kau. Respect doe. hehe. Aku ada terdengar, "Hazirah! Cepat potong dia!". Aku pun.. hahahahaha. try la nak kejar. sekali aku cramp. Define cramp: click here. Aku tetiba ja paralysed. Kau tau paralysed? aku tengah dok lari tetiba kaki aku locked. macam ABS-brake :v Cis. masa tu jarak aku dengan line kureng dari 1 meter ja.

Kau ingat nak duduk diam ja? macam nak mam*** aku lari. 400 meter weh. hahahahahaha. mata aku dah macam tv rosak. kejap nampak dunia, kejap nampak putih. putih blank. kepala aku pening. aku bangun. aku bangkit. Kau boleh buat. Tinggal sikit ja lagi.

Aku bangun. Tapi.

Aku jatuh balik xD told ya, iolls cramp. eh sebenarnya aku bangga sikit. sikit la. 18 Jun 2014, tercatatlah hari bersejarah aku-- untuk pertama kali sejak aku celik melihat dunia indah (dan gila) waktu 23 April 1998, inila kali pertama aku cramp. Aku dah 16 tahun tau. Serious, Tak tipu. Aku pernah jugak sebelum ni dok pikiaq. Macam mana eh rasa orang tiba-tiba jatuh atas balapan. Muka diorang. Nampak perit. Penat. Harini aku dah rasa. Takde la mende sangat. Kau takbole gerak ja. Takbole bangun. Kaki dah kena kunci. hehe. Aku takpernah pengsan jugak. Teringin. Sekali ja nak rasa.

Oh, oh aku kan dah terjatuh balik, masa tu taklepas line lagi kot? entahla. Aku rasalah. sebab aku dah terbaring dah. Tiba-tiba aku dengar macam ada orang cakap lagi, "Bangun! Cepat lepas line! Sikit ja lagi!" Aku takpasti siapa cakap. Aku blur okeh time tu. Mana ingat. Cikgu ke? Kengkawan aku ke? Gila ah. Entah-entah halusinasi aku ja xD ilusi? mimpi di siang hari? Ya Allah Ya Allah Ya Allah haha

Kau kan kalau kau dah cramp, kau dah nak sampai ke garis penamat, kau nak putus asa ke? memang tak ah. Tapi. Kau nak buat ape? Buat bodo? Apa iktiar kau? Kau dah takbole gerak. Kaki kau cramp. Kau macam patung ja. Mannequin. Hilang kaki untuk sementara.

Aku? Apa usaha aku?

Aku.. GOLEK!

Aku rasa aku golek dua kali kot (ayah yang tanya) hahahahaha.
Aku dah lepas garisan. Yes! tapi aku masih terbaring. pandang langit. cantik. aku tak dengar pape. tetiba ada orang jerit, "Jangan baring situ, nanti orang nak lalu!" haha. macam aku bole gerak lagi xD lepastu ada my lovely seniors datang tolong tarik tangan aku.. kalau tak silap-- Syahira dengan.. Fatihah? Entah la. Tak ingat. Semua aku lupa. Ngeng. Pastu Jess pulak tolong aku. Tolong papah pergi duduk tepi. Arigato uolls~

Aku tengok seluar aku. kotor. Kawan aku cakap tudung aku pun habis kotor jugak. Kaki aku macam pedih. sikit ja. Tadi balik rumah ja, aku terus tengok. Luka. Boleh tahan eh impulsive force (bajet belaja Physics. Kalau tak apply nanti cepat lupa tau xD). Padahal atas tanah berkarpetkan rumput dan dihias batu kecil-kecil ja. hahahaha. Koyak sikit seluar aku. Wuuu. This is my favourite trousers tau T_T

Adik aku cakap, "Aku tengok macam nak mati ja". Lolololol. Cis. Pastu adik aku bagitau, ada orang cakap "Sempat pulak dia golek-golek" Kawan aku kata "Lawak gila. Tak sempat amik gambar. Kalau bole nak buat video ja" lebih kurang ler dialogue-dialogue yang aku tulis ni. macam la aku ingat sebijik-sebijik. ingat pulak aku. haha. pastu cikgu cakap, "Sempat awak golek ye. Tapi kalau tak golek tak pasal-pasal dapat nombor 4 pulak kang" lewl. antara yang paling postif punya dialogue aku rasa xD

Aku tanya adik aku, ramai ke tengok? Dia cakap boleh tahan ramai jugaklah. Alah kat depan-depan tu je.
How about cikgu? Dia cakap tengok jugak le :v Dia kata orang perhati ja masa aku golek~

Oh aku sebenarnya ada 4x100m jugak tapi dah disqualified sebab tak cukup orang meh. Tapi larat pulak aku en? wakaka. Aku minum air banyak-banyak. Lepastu balik rumah, aku makan kacang banyak-banyak dengan air coklat. Aku macam kenyang. Tapi makanan tu sangat menggoda dan sexy. Aum aumm. Terpaksa makan jugak xD

Aku taktaulah aku punya lari dikira ke tak yang 400m tu. Disqualified sebab jatuh ker~ Sebab sampai kat finishing line tak guna kaki ke? Entahlah. Aku tak kisah sangat ~.~ It was quite fun. I laughed so hard.
Nak bagitau ni saringan je. Bukannye yang betul-betul. Kaki aku sakit la. Lenguh. Aku dah lama tak lari dan jogging. Aku bukannya athlete pong.

Esok ada yang final punya kot. Entahla. Ye kot. Minggu depan dah hari sukan.

Dahla. Nak tengok anime: Black Bullet dengan No Game No Life. Pastu buat homework. Tido.

*aku ada diary. aku tulis lagi banyak. lagi pelik dari ni xD ni kira kau macam tengah baca diary aku la ._.


No comments:

Post a Comment